
Team Esbjerg mag zich net als in 2024 weer de beste ploeg van Denemarken noemen. De ploeg van landgenoten Zoë Sprengers (foto), Sarah Dekker en de geblesseerde Judith van der Helm zegevierde gisteravond in de beslissende finale met Odense Håndbold.
De laatste eindstrijd eindigde in 34-29. Halverwege was het verschil in Esbjerg slechts twee goals (19-17).
Na 23-21 liep Team Esbjerg uit naar 27-21. Sprengers (zes doelpunten) en Dekker (vier) waren vanuit de hoek belangrijk voor de thuisploeg.
Bij Odense Håndbold, de onttroonde titelhouder, stond Yara ten Holte lang onder de lat. Ze kwam tot acht stops (25 procent). Nikita van der Vliet vond gisteravond twee keer het net.
Landskampioenen Sprengers, Dekker en Van der Helm sluiten hun periode bij de Deense topploeg af met goud. Sprengers en Dekker gaan in Roemenië verder bij SCM Ramnicu Valcea, terwijl Van der Helm heeft getekend bij competitiegenoot HØJ.
Foto: FotoReza









