Skip to main content

WHC/Hercules haalt talent van Quintus

WHC/Hercules neemt de talentvolle Dexter de Groot (19) over van eredivisionist Quintus. Dat meldt Peter Lotman van het AD.

Advertentie

Door de transfer gaat de opbouwer na de zomer op voor zijn entree in de Coinmerce Super Handball League. WHC/Hercules speelt een niveau hoger dan de wit-groenen uit Kwintsheul.

De Groot tegenover Lotman: “Ik wil op het juiste moment naar het buitenland om te proberen zo ver mogelijk te komen. Voorlopig kan ik me nog verder ontwikkelen in de Super Handball League bij WHC/Hercules.”

“Ik heb al een paar keer meegetraind en dat is me goed bevallen”, vervolgt de tiener die ook bij Velo een verleden heeft. “De trainingen waren goed en ik had gelijk een klik met de gasten.”

Trainer/coach van WHC/Hercules, in het debuutjaar op het hoogste niveau knap tiende, Wesley Hage is in zijn nopjes met de komst van De Groot: “Hij is een welkome aanvulling op de groep vanwege zijn versnelling, dreiging en schotmogelijkheden. Wij kunnen ons spel met hem verder finetunen en naar een hoger niveau tillen.”

Tijdens de laatste competitiewedstrijd van het seizoen werden Lars Hemmes en Luca Baak door de Hagenezen uitgezwaaid. Het duo stopt.

Foto: FotoReza

Advertentie