Skip to main content

Hendrikse stopt in de zomer

By 7 januari 2026Buitenland, Duitsland, Voorpagina

Oud-international Nathalie Hendrikse (30) stopt in de zomer. Dat heeft ze op Instagram bekendgemaakt.

Advertentie

De rechterhoekspeler speelt nog een half jaar voor het Duitse Thüringer HC. Daarna zegt ze de sport vaarwel.

“Ik heb besloten dat het genoeg is geweest voor mijn lichaam en geest en dat mijn carrière deze zomer ten einde zal komen”, aldus Hendrikse die tijden de Spelen van 2024 reserve was.

Ze vervolgt: “Het is geen gemakkelijke beslissing, maar iets waar ik al langere tijd over nadenk. Handbal is iets waar ik sinds jonge leeftijd alles in heb gestoken, maar aan alle mooie dingen komt een einde.”

Sinds 2022 draagt Hendrikse het tenue van Thüringer HC waarmee de Noord-Hollandse afgelopen lente de EHF European League won. Daarvoor speelde de linkspoot voor VOC, het Noorse Gjerpen en SU Neckarsulm.

Foto: FotoReza

Advertentie