Skip to main content

Vijf landgenoten in Deense finale

Vijf landgenoten maken nog kans op de Deense landstitel. Team Esbjerg en titelhouder Odense Håndbold hebben zich gisteren voor de finale geplaatst.

Advertentie

Team Esbjerg rekende voor de tweede keer in de halve finale af met het Ikast Håndbold van huurling Lois van Vliet. Na 37-21 in Esbjerg eindigde de return in 26-29 (15-16) voor de bezoekers.

Op de vloer van Ikast Håndbold scoorden Zoë Sprengers (vier goals), Sarah Dekker en Van Vliet (beiden één keer). Judith van der Helm, die in de zomer overstapt naar competitiegenoot HØJ, moest geblesseerd toekijken.

Ook Odense Håndbold zegevierde twee maal bij de laatste vier. Nykøbing ging er met 34-26 en 27-31 aan. Dat betekent dat ook Yara ten Holte en Nikita van der Vliet (foto), twee treffers in de Lånlet Arena, vanaf 27 mei om het goud in de eredivisie van Denemarken mogen spelen.

Foto: FotoReza

Advertentie